10 perc zsírégetés


Alultápláltságot jelent.

Dr. Berg: Egy egyszerű gyakorlat a hasi zsírpárnák ellen

Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat! A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

rendben fogyni

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat! Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

fogyás kiegészítő koffein nélkül

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

hogyan lehet lefogyni és enni cukrot?

A monoton aerob és a kardió edzésformák remekül felpörgetik a zsírégetést, ami miatt nagyon kedveltek a fogynivágyók körében, ám az intenzív kardió mozgásnak van egy speciális változata: az intervallum edzés, ami amellett, hogy növeli az állóképességet, még hatékonyabban támogatja a szervezet zsírégető mechanizmusait. Az intervallum edzés alapja Az intervallumokra, vagyis szakaszokra bontott edzés lényege, hogy az edzés nem egyforma intenzitással történik: tervszerűen terhelési és pihenési szakasz váltja egymást benne.

A pihenőidő alatt viszont nem megállni kell, csak lassítani az adott mozgásformán.

elvesztette 45 kg fogyás

Bár elsőre kíméletesnek tűnik, valójában nagyon megterhelő a szervezet számára, ezért ez a mozgásforma olyanoknak javasolt, akik már megfelelő erőnléttel rendelkeznek. Az edzésformát és tudományos hátterét Izumi Tabata japán professzor dolgozta ki elsőkéntmiután egy olimpiai gyorskorcsolya-edzővel együtt a sportolók teljesítménynövelését akarták elérni.

A tőle elterjedt Tabata-módszernek köszönhetően a szervezet néhány perc alatt elképesztően intenzív terhelés alá kerül, ami az állóképességet fokozza, további előnyként pedig a zsírégetést is felpörgeti.

mi segít elveszíteni a hasi zsírt

Tudományosan alátámasztották Azóta több kutatásban is tesztelték már a technika hatékonyságát, amivel bebizonyosodott, hogy míg a kardió és az aerob gyakorlatok perc alatt hoznak igazán látványos eredményt, az intervallummal már 10 perc is nagyon hatékony. Egy tavalyi kutatásban például a teljesítményt szobabiciklizés közben vizsgálták meg: az alanyok egy csoportja 12 héten át, heti 3 alkalommal a hagyományos kardió mozgást végezte 50 percen át, míg a többiek ugyanennyiszer a intervallum edzést, ám ők mindössze 10 percig.

Csak napi 15 perc kell, és nagyon hamar lapos lesz a has Mivel az intervallum-gyakorlatok közben hirtelen és többször megugrik a pulzus, megnő a test oxigénfogyasztása. Felpörög az anyagcsere, a szervezet pedig az edzés előtti szintre akarja regenerálni magát, amihez jelentős mennyiségű oxigént használ fel, az edzés végén sem ér véget a hatás, a zsír utóégése még órákon keresztül elnyúlik.

Zsírégetés 10 perc alatt? Ugrálóköteles HIIT-köredzéssel lehetséges! Mi az első dolog, ami a zsírégetés szóról eszedbe jut?

Az intervallum edzésterv Ha például a futást választod, a következő 10 perc zsírégetés kell váltakoznia: kezdésként perc bemelegítésre van szükség, lassú sétával, ezt 30 másodperc 10 perc zsírégetés futás követi, majd ismét 60 másodperc séta.

Ha a fél perc futás-egy perc séta szakaszokat szer megismétled, jöhet levezetésként még egy perces lassú séta, és már az edzésterv végére is értél.

egészségesen táplálkozni, de ne lefogy

Az intervallum edzés más mozgásformák esetén is működik, hiszen éppígy véghez tudod vinni a es arányú mozgás-pihenés szakaszokat biciklizés, úszás, lépcsőzés vagy akár a különböző edzőtermi gyakorlatok közben is. Ha tehát kevés idő alatt szeretnél látványos eredményt elérni, választhatod önmagában az intervall edzést, vagy kombinálhatod más kardió típusú mozgásokkal.

Írta: Petrás Gabriella A tabata szupergyors és extra hatékony edzésmód, amit otthon is könnyen elvégezhetsz. Így eddz hatékonyan a tabata segítségével! Néhány éve indult hódító körútjára a tabataés népszerűségéből azóta sem veszített.