Fogyni a hát


Sétával hogyan lehet fogyni?

fogyni a hát

Hát így! Mint azt már tudhatod — már amennyiben rendszeresen követed az fogyni a hát — a futás mellett nem szoktam kampányolni. Nem, nem azért mert szerintem hasztalan, hanem azért, mert nagyobb súlyfelesleg esetén rendkívül megterhelő lehet, már ami az ízületeidet illeti.

Bejgli megvolt? Borlevest már mindenki felszürcsölte?

A séta azonban remek alternatíva lehet a számodra is, sőt szép fokozatosan akár a futásig is eljuthatsz. Ám mai cikkemben mégis a séta mellett szeretnék neked érveket felsorakoztatni.

Szakértőink Csanya Terepfutóként, versenyszervezőként és a Terepfutás. Sokak szerint egyszemélyes felelőse vagyok a versenyeimen rendszeresen ismétlődő esőnek, sárnak, kánikulának ez természetesen alaptalan pletyka csupán. Másfél évtizedes terepfutó és esőtáncos múlttal várom kérdéseiteket. Frányó Eszter A táplálkozásnak önmagában nincs teljesítményfokozó hatása, de ha nem megfelelően viszed be a tápanyagokat, azzal nagyban ronthatsz a teljesítményeden. Dietetikusként az a célom, hogy kihozzam belőled a maximumot, méghozzá olyan személyre szabott tanácsokkal és étrenddel, amiben nem hagyom figyelmen kívül azt sem, hogy mi a kedvenc ételed.

És, hogy miért? Mert szeretném, ha tudnád, hogy a séta is lehet edzés jelleggel végezni és segítségével igenis remek eredményeket érhetsz el.

Sétával hogyan lehet fogyni? Hát így!

Érdekelnek a részletek? Akkor olvass tovább, mert mutatok neked, öt megdönthetetlen érvet, amiért igenis jó sétálni! Sok-sok séta, nulla sóvárgás Kutatások szerint már napi tizenöt perc sétával megszüntetheted az édesség utáni vágyadat.

De, hogy ennek mégis mi az oka?

fogyni a hát

A kutatók szerint tulajdonképpen arról van szó, hogy a mozgás hatására az agyad figyelme elterelődik, így nem lesz időd az édes nasik után vágyakozni. Nyilván ez más mozgásforma esetén is igaz, de gondolj csak bele: sétálni kvázi minden évszakban van lehetőséged, hiszen legyen, szó egy fogyni a hát nyári estéről vagy egy őszi sétáról gyakorlatilag minden esetben jól érezheted magad.

További cikkeink a témában

Persze fontos, hogy alkalmazkodj a különböző időjárási viszonyokhoz és például most már öltözködj rétegesen. A szabadban való mozgás pedig plusz energiával tölt fel, így már csak ezért is érdemes belevágni.

Ha végig követed az általunk ajánlott utat, garantáltan lefogysz! És csak hat lépést kell betartanod. Nem kell éhezned, csak okosan táplálkoznod és kicsit figyelned magadra. Jóízű étkezések mellett is lefogyhatsz, ráadásul úgy, hogy közben egészséges is leszel.

Sokkal jobb lesz a napod, a közérzeted! Ahogy azt már, az előbb is írtam sokkal energikusabb leszel a szabadban való mozgástól, de fontos tudnod, hogy séta során a testedben felszabadulnak a boldogsághormonok, amiknél jobb doppingszer nem is létezik.

Egészséges édességek

Érdemes lehet inkább a természetben sétálnod, mintsem a városban, de ha ez nem kivitelezhető, akkor egy városi körút is tökéletesen megteszi, a lényeg, hogy a szabadban legyél és magadba szívd a friss levegőt.

Kreatív energiák felszabadulása Gondoltad volna, hogy a séta beindítja a kreatív gondolatokat? Bizony igen! Egy kutatás ugyanis bebizonyította, hogy a sétáló személyeknek több, mint hatvan százalékánál merültek fel kreatív ötletek egy-egy probléma megoldása kapcsán, mint azoknál, akik a kísérlet fogyni cél dátumot ülve maradtak.

fogyni a hát

Ugyanis a séta is kimozdítja az agyadat a komfortzónájából, ez pedig teljesen új távlatokat, perspektívákat nyithat meg a számodra. Hogy miért is?

Frányó Eszter

Ha például alapvetően kreatív tevékenységet végzel, de úgy érzed megrekedtél, akkor érdemes lehet sétálnod egyet, kisszelőztetned a fejed, így egész biztosan számos új ötlettel eshetsz újra neki a munkának.

Érdemes lehet a sétát az ebédszünetre időzítened, hiszen ez általában perc, így közvetlenül az étkezés után mozoghatsz is egy kicsit, így pedig elűzheted a délutáni álmosságot is. Miért jó ez neked?

fogyni a hát

Egyrészt mert meglesz a napi mozgásadagot, másfelől pedig növelheted a munkád hatékonyságát is. Erősödik az immunrendszered!

Azért ez nyilvánvaló volt nem? A séta, csakúgy, mint a legtöbb mozgás az immunerősítés egyik hatékony része, segítségével, jóval ellenállóbbá válik a szervezeted.

Ez az őszi-téli szezonban kiemelten fontos, hiszen ilyenkor fokozottan vagyunk kitéve a betegségeknek, kórokokozóknak.

fogyni a hát

Ha ezt megelőzheted napi perc sétával, akkor mi tarthatna attól vissza, hogy tegyél egy kört? Teli leszel energiával!

  • Sétával hogyan lehet fogyni? Hát így! | Zsírégetés Harcosai
  • Kövess Péter Mennyire működnek a természetes rovarriasztók?
  •  А вы пробовали сделать ему искусственное дыхание? - предположил Беккер.

Ezt már tudom mondtam, de fontos újra kihangsúlyozom, hogy a séta bizony felgyorsítja a testedben a vér és az oxigénellátást, ezáltal pedig természetesen feltöltődsz energiával. Ha nincs időd a napi rutinodba beiktatni a sétát, akkor legalább a szüneteket használd ki arra, hogy sétálsz, hiszen szintén kutatások támasztják alá, hogy minden tíz perc aktív mozgás két órával növeli meg az energiaszinted az adott napod során.

Azért ez elég jól hangzik, nemde?

Kapcsolódó cikkek

Hasznosnak találtad a tartalmat? Szeretnél még mozgással kapcsolatos hasznos információkhoz jutni? Akkor tarts velem továbbra is!