Veszteség súly mozgása. 1. A szervezetünk edzés után visszatartja a vizet


Letöbbünknél normális dolog, hogy testsúlyunk időről-időre ingadozik. Azonban, ha testtömegünk több mint 5 százalékát veszítjük el, méghozzá hirtelen és akaratlanul, az szinte minden esetben egészségügyi problémára utal, tehát forduljunk orvoshoz. Cukorbetegség A fel nem ismert diabétesznél, ha magas a vércukorszint, igencsak gyakori jelenség, hogy a beteg a hirtelen jött testsúlycsökkenés mellett állandóan fennálló, sűrű vizelési ingert tapasztal, miközben folyamatosan szomjasnak is érzi magát. Ha gyors fogyásunk mellett ezeket, esetleg fokozott éhségérzetet és szívritmus-zavarokat is tapasztalunk, pajzsmirigy túlműködésre gyanakodva, mindenképpen forduljunk orvoshoz.

Írta: Csehi Dorina Aggódsz, mert rengeteget edzel, mégis gyarapodnak a kilóid? Akkor nem árt tisztában lenned 4 dologgal az izmokkal kapcsolatban.

Account Options

Rendszeresen mozogsz, helyesen étkezel, talán néhány centivel vékonyabbnak is tűnsz, de ha rálépsz a mérlegre, veszteség súly mozgása tűnik a csőd, hiszen fogyás helyett több lettél pár kilóval. Ne pánikolj!

veszteség súly mozgása

Ez a számadat könnyen félrevezethet. Íme négy dolog, amit tudnod kell az edzés melletti súlygyarapodásról!

veszteség súly mozgása

A szervezetünk edzés után visszatartja a vizet Azt hiszed, hogy rögtön jó néhány kilót eltüntettél a brutális spinning órán? Ne legyél túl izgatott, ha közvetlenül az edzés után kevesebbet mutat a mérleg. Ez csak vízveszteség, ami az izzadással távozott.

Tartalomjegyzék

Akkor se ess kétségbe, ha több a súlyod sportolás után! Ennek a vízvisszatartás az oka, ami néha erős igénybevételkor előfordul.

FULL BODY FAT LOSS CARDIO in 14 Days - Free Home Workout Program

Egy ember súlyának kb. Ez az egyik fő oka annak, amiért a vizelethajtók olyan népszerűek: gyorsan kiöblítik a vizet a testedből, de ne feledd, az eredmény csak rövidtávú. Ez nem is igazi súlyveszteség, és a testösszetételedet sem segít megváltoztatni semmilyen módon. Hízás intenzív edzés után pár nappal Sok tényező befolyásolhatja a súlyodat, és ebben benne van az edzés is. Észrevetted már, hogy egy-egy intenzívebb alkalom után néhány nappal többet mutatott a mérleg?

Navigációs menü

Ez normális, nem azt jelent, hogy meghíztál. Az ember tömegét az izomzsír, veszteség súly mozgása, agy és idegpályák, kötőszövetek, vér, nyirokrendszer, bélgázok, vizelet és a tüdőben lévő levegő együttesen határozza meg. Az intenzív edzések sok mindent megbolygathatnak: megváltozik a hidratáltság, gyulladásos izomsérülés, azaz izomláz alakulhat ki, de a bél melléktermékei, a vizelet és a vég mennyisége is más lesz. Ez nem az a fajta súlygyarapodás, amitől félsz.

veszteség súly mozgása

Súlygyarapodás erősítő fogyás aetna után Mindenki ismeri az állítást, hogy az izom nehezebb, mint a zsír.

Ez azonban egy kicsit félrevezető.

Account Options

Egy kg zsír súlya ugyanis megegyezik egy kg izom súlyával, viszont az izom térfogata sűrűbb, mint a zsíré, ezért nehezebb. Amikor elkezded megváltoztatni a testösszetételedet az edzésekkel, azaz sűrűbb izomtömeget építesz és csökkented a testzsírt, a mérlegen magasabb számot láthatsz, mint korábban, de a testzsír százalékod csökken.

Ezek a változások hetek és hónapok, nem pedig órák vagy napok alatt történnek, így az állandó méricskélés teljesen felesleges.

Az út egyenlő sebesség szer idő.

Bőven elég heti 1 alkalom. Reális mérések Jól jegyezd meg: a mérleg semmit nem mond a fittségedről vagy a tested összetételéről, ezért nem a legjobb eszköz a javulás mérésére. Fordíts nagyobb figyelmet más objektív mérési eszközökre is, amelyekkel nyomon tudod követni a fejlődést. Használd a centit és mérd le a combod, csípőd, derekad, karod, stb.

2. Hízás intenzív edzés után pár nappal

Szedd elő a farmeredet, ami korábban rád jött, de már régóta nem tudtad hordani. Sima mérleg helyett inkább olyan gépre állj fel, ami a testzsír százalékot is meg tudja mondani. Végül ne feledd: ha tényleg gyarapodik a súlyod az edzés ellenére is, akkor lehet, hogy az étrendeden kell változtatnod. Hiszen tudod, nem elég a mozgás, mindennek az alapja az egészséges étkezés.

Fotó: RF.