Kókusz fogyás


Nagy igazság a kókuszolajról: valóban segíti a fogyásodat? A kókuszolaj valóban megállja a helyét a diétás étrendben? Ha jól alkalmazod, mindenképp!

Ma van Lukrécia napja!

A kókuszolajat nagyon sok esetben a legújabb és legjobb zsírégetőnek titulálják. Mi az igazság, miben van, és miben nincs hasznodra ez a növényi olaj? Kókuszolaj A kókuszolaj valóban segíti a fogyásodat? Ha beírod a Google keresőbe, hogy kókuszolaj, számtalan olyan cikket fogsz találni, ami a zsírégetéssel és fogyással hozza összefüggésbe.

kókusz fogyás fogyni és magas vérnyomás

És már tudod is, neked is kell! Azt hiszem abban egyet kell értenünk, hogy vannak azért lezáratlan dolgok a kókuszolaj és zsírégetés kapcsán, próbáljunk meg választ a veszteségnaplóm a kókusz fogyás kérdésekre.

A kókuszolajjal ez valóban lehetséges: de hogyan? A kókuszolaj típusai A kókuszolajnak három típusát különítjük el az elkészítési módjuk szerint. Hidegen sajtoltnak nevezzük azt a változatot, mely nem esett át az úgynevezett RDB folyamaton tehát nem finomították, színtelenítették és szagtalanítottákígy megőrizte a kókusz kellemes illatát és ízét is.

Most akkor mi is a kókuszolaj? Zsír vagy zsírégető?

Kapcsolódó cikkek

Majdnem minden étkezésre felhasznált zsírok trigliceridből — különböző hosszúságú zsírsav-láncokból állnak. A növényi és állati eredetű zsírokat hosszú láncú trigliceridek LCT alkotják. A tested sokkal könnyebben feldolgozza, úgymond elnyeli a rövidebb láncú triglicerideket, mint az MCT is. Mi a következménye ennek?

kókusz fogyás fogyás halo felső

Nagyobb energiafelhasználás az LCT zsírok fogyasztásához képest. Alapvetően tehát az MCT olajokban gazdag kókuszolaj képes gyorsítani az anyagcserédet, és kevesebb kalóriát is tartalmaz a többi növényi olajhoz képest.

Nagy igazság a kókuszolajról: valóban segíti a fogyásodat? | Peak Man

Ez így önmagában igaz is, azonban a fogyáshoz teljes mértékig le kellene cserélned az étrendedben szerepelő LCT zsírokat MCT zsírokra. Ezáltal több kalóriát is égetsz el, miközben kevesebb kalóriát is viszel be zsírforrásokból.

kókusz fogyás szabadidő 88 karcsúsító kávé

Viszont, ha a meglévő étkezési szokásaidat egészíted ki kókuszolajjal, az csak extra kalóriákat fog jelenteni, és egyáltalán nem fog érvényesülni a kókuszolaj anyagcserére gyakorolt jótékony tulajdonsága. Összességében tehát nagyon egyszerű!

Itt az igazság arról, hogy tényleg fogyhatsz-e kókusszal.

Kókuszolaj diétában A kókuszolaj gyorsítja az anyagcsere folyamatokat! De ez valóban elegendő ahhoz, hogy kinyilvánítsuk; a kókuszolaj zsírégető tulajdonsággal bír!?

Egy kicsit más megközelítésből: a kókuszolajat tehát nyugodtan nevezetnénk zsírégető zsírnak is, ami valljuk be egy kissé furcsa, már elgondolásra is. Nem beszélhetünk nulla kalóriatartalomról, és nem is működik úgynevezett negatív kalóriaként a testedben.

További cikkeink a témában

A termogenikus hatás mindössze azzal magyarázható, hogy az MCT zsírok lebontásához a tested többletkalóriákat használ fel. A nettó kalóriával, ami az elfogyasztásából fennmarad, ugyanúgy számolnod kell!

kókusz fogyás test karcsú Clarins

Ez megint csak arra ad magyarázatot, hogy ha ki akarod használni a kókuszzsír jótékony tulajdonságát, akkor az elfogyasztott mennyiség teljes mértékben helyettesítésként kell, hogy szolgáljon más zsírok helyett — ez pedig hatalmas mennyiséget jelent, nem evőkanálnyi mértéket! Sőt, több kutatás is kimutatta, hogy a kókuszolaj anyagcsere fokozó hatása nők esetében jóval kisebb, ráadásul hétről-hétre csökken.

A kókuszzsír valóban segít a fogyásban? Ha egy kicsit körülnézel a neten, azt fogod találni, hogy a kókuszzsír egy szuper fogyasztószer. Könnyen felszívódik és hasznosul a szervezetben.

Az elfogyasztott kókuszolaj azonnal energiát biztosít szervezeted számára, ahelyett, hogy elraktározódna a testedben? Valóban igaz ez? Többször hallhattad már, hogy ha azonnali energiaforrást keresel, a kókusz fogyás az egyik legjobb megoldás. Az MCT olajok esetén igaz, hogy a belőlük elfogyasztott mennyiség valóban a véráramba kerül, így közvetlenül a májba jut, ahol energia termelődik belőle.

Kókuszolaj diétában

Ezzel szemben azonban az LCT zsírok jóval több komplex folyamaton mennek keresztül a testedben. Első körben egy úgynevezett szállítórendszerbe, a chylomikronokba kerül, hogy eljuthasson a nyirokrendszer, megkerülve a májat. Miért bukik meg akkor mégis az állítás? Nagyon egyszerű, azért, mert az étkezésed nem kizárólag kókusz fogyás áll.

Ott vannak még a többi zsírforrások, szénhidrátok és fehérjék egyaránt. Bár a kókuszolajat képező zsírok nagy része közvetlen energiaként funkcionálhat, nem raktározódnak el a zsírsejtekben, más forrásokból származó energiákat nem enged felhasználódni ugyanazon a helyeken.

Blikk Rúzs A kókusz hosszú időre eltelít, mivel a benne levő kókuszolaj kémiai szerkezete segíti a teltségérzés kialakulását, így megelőzi az éhségrohamokat is. Természetes cukortartalma gyors energiával látja el a testedet, míg zsírtartalma lassan dolgozódik fel a szervezetben.

Amíg a tested az MCT-ből származó energiákat használja, addig nem nyúl a szervezeted más energiaforrásaihoz. Összességében ez a cikk nem arról szól, hogy felejtsd el teljes egészében a kókuszolajat, éppen ellenkezőleg arra szeretnénk felhívni a figyelmedet, hogyan kell fogyasztanod, hogy ne csalódj benne! Ha megfelelően alkalmazod, akkor jó társad lesz diéta idején is!

Neked sikerült már átállnod teljes mértékig a kókuszolajra?